lördag 16 juni 2012

Blandade lördagstankar

Jag tänker först på allt trams som Malmöpolisen måste utstå efter det att en galning körde runt i Malmö och till och med dödade en stackars person. Nu får polisen skit för detta.
Skaffa er ett liv.
Polisens jobb är att göra det vi vanliga inte kan/vill/vågar.
De stoppade en komplett idiot.
Var är problemet?

Sen tänker jag på den underbara nyheten att en somalisk samhällsberikare stal smycken för många hundra tusen från Prinsessan Christina med anhang. Naturligtvis är alla former av stöld klandervärda men någon form av självinsikt borde även medlemmar av kungahuset ha.
Att Nationella Insatsstyrkan (Sveriges dyraste vuxendagis enligt professor Persson) hjälper till med att leta efter, uppgivet, slängt stöldgods gör bara saken roligare...
Jag har mailat Rikspolisstyrelsen och bett om Nationella Insatsstyrkans hjälp att leta efter min ATV som stals förra året.
Jag väntar med spänning på svaret...

I mitt projekt för att undersöka om kameraövervakning egentligen fungerar eller bara är en religiös upplevelse så kan jag konstatera att Länsstyrelserna i Skåne och Västra Götaland gör sitt jobb medan handläggaren i Stockholm meddelade mig efter en vecka (!!) att mailet var nu vidarebefordrat till rätt person....
Personen i fråga är väl tyvärr anställd på heltid....

Sen hade jag en underbar dag igår när jag började korrelera antalet tillstånd för övervakningskameror i vissa län mot brottsstatistiken.
Jisses så kul det kan bli....
Mer om detta i sommar...

Ha nu en underbar helg!
Olle



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar