tisdag 8 maj 2012

Datastrul i paradiset...

I fredags bestämde sig min fina MacBook Pro för att hårddisken skulle bli hackemat.
Goda råd är dyra men vi lever, tack och lov, i ett överflödssamhälle så jag åkte till närmaste Macleverantör och köpte en liten och urgullig MacBook Air.
Ni förstår hur illa det är när en man på 58 år, 120+ kilo, 190 cm och väldigt bestämda åsikter kallar en ny dator för urgullig??
Men den är urgullig....
Jag har drömt om en liten Air sedan i somras då jag fick leka med en vid Kikki&Kajs matbord i Håverud och livet har inte varit detsamma sedan dess...
Men sen kom strulet med att överföra all info från mina slaviskt förda backuper till den nya Airen.
Män som jag läser inte manualer. Punkt.
Så i går hade jag en partition med mina 68500 viktigaste dokument och en annan partition dör jag kunde skicka och ta emot mail och arbeta med dokumenten som fanns på andra partitionen....
Dom talade liksom inte med varandra....
Nu håller jag äntligen på att göra rätt, 74 timmar senare, efter ett långt samtal med ett av de überduktiga geniusen på Mac Support...
Så snart är jag på banan igen....
Jag kommer under veckan att skriva om:
- Våra journalister som har fastnat i den afrikanska verkligheten
- TårtGate som blev svenskt rekord i efterkonstruktion men egentligen bara handlar om Kejsarens Nya Kläder....
- och kanske annat som jag stöter på!
Stay tuned!
- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Sjöbacka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar