lördag 21 april 2012

SELMA borde gå på pantbanken...

Efter dryga 25 år i guld, ädelstens och smyckebranschen varav 13 år som VD för Skandinaviens största pantbankskedja så tror jag att jag vet vad jag talar om nu.
Selma är ju myndigheternas stora satsning mot gängen i Malmö där polisen tar ett helhetsgrepp tillsammans med skattemyndigheter, kronofogden och andra myndigheter.

Jag hoppas verkligen att Selma går på pantbanken.
Under alla mina år som Pantbanks-VD så fascinerades jag alltid av de enorma mängder guld, juveler, ädelstenar och dyra klockor som tillhörde vissa grupper, familjer och klaner i Sverige, varav många fick färdtjänst och uppbar allehanda bidrag.
Att en familj hade tio-tjugo kilo guld och juveler var inget alls ovanligt.
Med risk för att utpekas som rasist är det faktiskt så att de familjer, grupper och klaner som har de största mängderna tillgångar väl dolda på pantbankerna nu finns i centrum av problemen i Malmö.

Dessa tillgångar är väl dolda eftersom polisens godsspaningsenheter (hittegodsavdelningen) i dagsläget inte fungerar alls och det finns ingen som helst reell kontroll över mängden värdefullt och dyrbart gods på pantbankerna.

Men, om Selma går på stampen så kan skattemyndigheter och kronofogdar få sitt livs överraskning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar